Urafstemningen om OK24 slutter snart. Men du kan stadig nå at stemme

/files/assets/news/ok24-3.jpg
3. april 2024
Af Jacob Suhr

Er du offentligt ansat, og har du endnu ikke stemt til urafstemningen om OK24? Så er det ved at være tid, for urafstemningen lukker onsdag den 10. april kl. 23.59.

Som offentligt ansat KS’er, er det i sidste ende dig, som bestemmer, om de indgåede forlig skal blive til nye overenskomster. Uanset om du stemmer ja eller nej, er det afgørende, at du stemmer. For hele overenskomstsystemet hviler i sidste ende på, at medlemmerne deltager aktivt i overenskomstfornyelserne. Det er også en del af den danske model.

Så vi håber, at du vil investere det minut, det tager at stemme. Og meget gerne også sætter dig ind i, hvad det er, der er aftalt. Vi har samlet en hurtigt læst oversigt over, hvad der er aftalt på hjemmesiden. Hovedbestyrelsen anbefaler, at du stemmer ja. Her kan du læse hvorfor.

Vil du hellere have fortalt – kort og præcist, hvad der er aftalt, er der også mulighed for det. Du kan nemlig stadig nå at tilmelde dig det sidste af tre webinarer. Det holdes den 9. april.

Du stemmer via det link, du har modtaget på mail. Du kan også stemme med dit MitID. Det gør du her.   

Er du offentligt ansat, men har ikke modtaget en mail med link til urafstemningen, eller har du problemer med at tilgå afstemningen, så kontakt sekretariatet på jsu@kommunikationogsprog.dk.

Job og karriere

4 trin til at håndtere nervøsiteten når du skal præstere

Hvis du synes det er svært for dig, når du bliver udfordret følelsesmæssigt eller professionelt på arbejdspladsen, får du her 4 værktøjer, der kan hjælpe dig med at styre situationen.

KS

Fem studerende får KS legat

Fem heldige studerende skal på studieophold eller i praktik med KS legater i Barcelona, Milano, USA og Wien.

Job og karriere

Lær at designe en stærk og effektiv stemme til dit brand

To webinarer lærer dig at designe en stærk brand tone of voice og at bruge brandstemmen bedre i praksis. ”En genkendelig og stærk brandstemme er en lige så vigtig og effektfuld markør i vores overkommunikerede samfund, som jeres visuelle identitet er det,” siger underviseren, Marta Karolina Olsen.

Edit page